تا چند وقت پیش مفهوم کسب و کار محدود به یک فروشنده، مشتری و فضاهای بسته ای بود که تنها در کوچه و بازار جریان داشت. این کسب و کار فیزیکی فقط در صورتی میتوانست به سود دهی برسد که با اصول و برنامه ریزی حساب شده ای جلو برود. امروزه اما، مفهوم کسب و کار از چهار دیواری ها فاصله گرفته و جای خود را به فضای مجازی داده است.

حالا اگر بخواهید فضای کسب و کار خود را در اینترنت راه بیاندازید، نیازمند حساب و کتابی مشابه با یک مغازه واقعی هستید. این اصول و برنامه ریزی در واقع همان سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. در واقع سئو فرآیندی است که به گوگل کمک می‌کند تا سایت شما را شناسایی کرده، زمینه فعالیت شما را بفهمد و بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود، سایت شما را در صدر نتایج جستجو نشان دهد.

بهترین راه برای یادگیری سئو به صورت عملی چیست؟

مقالات زیادی در اینترنت هستند که به ما تکنیک های مختلف سئو و بهینه سازی را خیلی خوب یاد میدهند، ولی وقتی صحبت از این میشود که هر تکنیک را چه زمانی و چطور انجام دهید، فضای وب نمیتواند به خوبی ما را با چالش های یک پروژه واقعی در سئو آشنا کند. یکی از راه هایی که میتواند ما را به درک عمیق تری از سازوکار سئو نزدیک کند، استفاده از تجربیات متخصصین و فعالین سرشناس در این حوزه است.

اگر میخواهید سئو سایت را خودتان به دست بگیرید، بهترین کار این است که آموخته های خود را وارد پروژه های واقعی و چالش برانگیز کنید و ببینید کجای کارتان ایراد دارد. اما بهترین، ساده ترین و ارزان ترین راه برای یادگیری سئو به صورت عملی چیست؟

دورهمی کندو، یادگیری سئو و دیجیتال مارکتینگ به صورت پروژه محور

کندو یک دورهمی دوستانه برای انتقال تجربیات در زمینه سئو و مدیریت سایت است که به شرکت کنندگان خود کمک میکند تا از تجربیات دیگران برای ارتقای کسب و کار خود بهره مند شوند. در این دورهمی ابتدا یک موضوع خاص در زمینه سئو به صورت تخصصی معرفی شده و پس از آن شرکت کنندگان نظرات و تجربیات خود پیرامون موضوع بحث را مطرح میکنند. شرکت در کندو برای همه آزاد است و بصورت ماهانه برگزار میگردد.

دورهمی کندو برای اولین بار در سال 96 در قالب جمعی صمیمی و دوستانه برگزار شد. اولین رویداد کندو تنها به 40 نفر محدود میشد اما حضور کارشناسان مطرح در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ و کیفیت بالای ارائه های کاربردی آن ها موجب شد تا این جمع کوچک با گذشت یک سال، به جامعه ای متشکل از 800 متخصص و علاقه مند در این حوزه برسد.

معمولا چه افرادی در کندو حضور دارند؟

با اینکه در این یک سال، افراد سرشناسی همچون امین اسماعیلی، آرمانی والی، رضا شیرازی، عادل طالبی، میلاد شولی و علی حسینی در کندو حضور پیدا کردند، چیزی که باعث میشود همایش کندو مانند کندوی عسل به یکدیگر متصل بماند، حضور شما در این دورهمی است. اگر فردی هستید که به سئو و دیجیتال مارکتینگ علاقه مند هستید و یا در این حوزه کار میکنید، حضور در کندو میتواند شما را یک قدم به بهترینِ خودتان نزدیک کند.

همچنین در بخش پایانی شرکت کنندگان این فرصت را دارند تا با دیگران بیشتر آشنا شده و پتانسیل های همکاری را شناسایی کنند. این بخش به شما کمک میکند افراد فعال در حوزه های مرتبط را شناسایی کرده و شرایط همکاری بیشتری را با مجموعه های دیگر این حوزه افزایش دهید. کندو در یک سال 12 رویداد موفق را برگزار کرد و در سیزدهمین رویداد با پیشرفت های چشمگیر، به اوج رسید.

کندوی سیزدهم؛ سئو برای همه، همه برای سئو

در این رویداد کندو تولد یک سالگی خود را جشن گرفت و توانست با افزایش ظرفیت به 200 نفر، سطح کیفی بسیار بالاتری را برای شرکت کنندگان فراهم کند. بهترین بخش کندوی 13 ارائه های بسیار کاربردی و مفیدی بود که به بهترین شکل اجرا شد و بازخورد های زیادی را از شرکت کنندگان دریافت کرد.

13971226000221_Test_NewPhotoFree.jpgدر روز 23 اسفند، پذیرش شرکت کنندگان در کندوی 13 از ساعت 13 آغاز شد و بعد از گذشت یک ساعت و نیم تا ساعت 14:30 ادامه داشت. شرکت کنندگان و ارائه دهندگان عزیز بعد از پذیرش و عکاسی به سالن برگزاری راهنمایی شدند.

امین اسماعیلی در اولین ارائه کندوی 13، حدود 20 دقیقه به مسیر یادگیری سئو، با استفاده از چهار مرحله داده، دانسته، دانش و دانایی پرداخت. این ارائه با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از متخصصین سئو تهیه شده در واقع مقدمه ای برای ارائه های متخصصان بود که به چهار بخش تقسیم شده بود.

رضا شیرازی: بررسی 10 آزمایش چالشی در سئو

محمدامین غالبی: بررسی مکانیسم جدید گوگل برای ارزیابی لینک

عادل طالبی: تدوین استراتژی سئو با مدل A. Method

علی حسینی: اسرار سرچ کنسول جدید

برای مشاهده تعریف سئو از زبان متخصصین ایرانی و خارجی میتوانید به صفحه سئو چیست در سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید.

در این رویداد مجموعه های یکتانت، تریبون، مجله اینترنتی زرافه و آژانس خلاقیت وبسیما حامیان اصلی برگزاری بوده اند. برای مشاهده ویدئو رویداد و اطلاعات تکمیلی به صفحه کندوی سیزدهم مراجعه نمایید.

نیم نگاهی به محتوای ارائه های متخصصان سئو در کندو 13

ارائه آقای شیرازی به چالش هایی از سئو اشاره داشت که بین اکثر متخصصان رواج داشته و عده زیادی به درستی یا نادرست بودن این آزمایش ها شک داشتند. آقای شیرازی سپس با مثال هایی واقعی از پروژه های خود، یکی یکی این چالش ها را از میان برداشت.

ارائه دوم توسط محمد امین غالبی، متخصص سئو دیجیکالا انجام شد. امین غالبی که ارائه تخصصی بخش لینک سازی خارجی را به عهده گرفته بود، درباره سازوکار جدید Page Rank و مکانیسم جدید گوگل برای ارزیابی لینک توضیحات ارزشمندی داد.

بعد از پذیرایی، نوبت به ارائه آقای عادل طالبی رسید که عده زیادی منتظر آن بودند. محتوای این ارائه در مورد A.Method در بازاریابی محتوا و شیوه انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو بود که بر اساس نظرات شرکت کنندگان در شبکه های اجتماعی، یکی از بهترین ارائه ها بود.

ارائه آخر به صحبت های آقای علی حسینی اختصاص داشت که در آن به راز و رمز های سرچ کنسول و مفهوم هایی همچون ایندکس، کراول و صفحات ارور صفحات یک سایت پرداخته شد. در پایان هر ارائه شرکت کنندگان سوالات خود را در توئیتر و اینستاگرام کندو از ارائه دهندگان پرسیدند که از میان آن ها، 3 سوال برای هر ارائه انتخاب و به آن ها پاسخ داده شد. در آخر هم شرکت کنندگان با گرفتن عکس دسته جمعی با مهمانان ویژه و تیم اجرایی کندو، آخرین رویداد تخصصی سئو در سال 97 را در خاطره ثبت کردند.

13971226000222_Test_NewPhotoFree.jpgکندوی بعدی چه زمانی برگزار میشود؟

دورهمی کندو به صورت ماهانه برگزار میشود و زمان و محل دقیق برگزاری آن معمولا دو هفته قبل به اطلاع اعضای سایت کندو میرسد. برای آنکه از رویدادهای بعدی مطلع شوید و در این جمع حضور داشته باشید به سایت کندومراجعه کرده و حساب کاربری خود را تکمیل کنید.

منبع خبر